Dag 11 naar de Delta Ben Tre

29 december 2017 - Ben Tre, Vietnam

Ik word om 5 uur wakker en heb heerlijk geslapen. Ik ga douchen en ben om 6 uur in de ontbijtzaal. We vertrekken over een half uur naar de luchthaven. Aangekomen op de luchthaven loopt alles weer op rolletjes. Ik krijg een kofferriem van Kris te leen want die van mij is tijdens de heenvlucht gebroken. Dimphy is nog een beetje in gevecht met haar kofferriem maar gelukkig hebben we een handige man in de buurt😉 Ik heb inmiddels 25,5 en Dimphy 29,5 kilo in de koffer maar we hoeven niet bij te betalen omdat we inchecken als groep, en het gemiddelde gewicht waarschijnlijk acceptabel is. Ze zijn sowieso niet zo streng met de bagage. Ook de handbagage wordt niet gecontoleerd op afmetingen en gewicht. En dat is maar goed ook want mijn 2dg geleden gewassen sokken zijn nog steeds nat en ook mijn bikini is nog drijfnat en die heb ik in mijn handbagage gestopt. Dat het niet droogde was omdat het heel vochtig op mijn kamer was. Het enige minpuntje van dit verder heerlijke hotel met een superfijn bed waarin ik helemaal uitgestrekt kon liggen zonder het hoofd en voeteneinde te voelen. Met een klein kwartiertje vertraging gaan we de lucht in. Op naar het mooie weer. Ik hoor van de captain dat als we landen het 29 gr. zal zijn. Tijdens de vlucht zie ik dat mijn opslagcapaciteit van mijn telefoon vol loopt. Ik heb ook al meer dan 1000 foto's gemaakt, dus in plaats van een tijdschrift te lezen gebruik ik mijn tijd maar om mijn foto's op te schonen. Het vliegveld van Hoi Chi Minh ligt midden in de stad. Ik zit jammer genoeg niet aan het raam maar naast een Koreaan die bijna de gehele vlucht met zijn hoofd voor het raam zit. Na ruim een uur vliegen landen we alweer. Meteen overvalt de warmte ons. Binnen een half uur na aankomst zitten we alweer in de bus. We rijden door het drukke centrum richting de Delta. Ho Chi Minh is het economische hart van Vietnam. Hier gebeurt het. Er wordt veel geïnvesteerd vooral door de Chinezen en de Japanners. Hier wonen de meeste rijke Vietnamezen want 20% van de bevolking is gewoon rijk. 10 jaar geleden stond er hier 1 wolkenkrabber nu al tientallen. En er wordt veel gebouwd, maar dat geldt eigenlijk voor heel Vietnam. We stoppen voor de lunch bij een picknickplaats. Het is er erg mooi en we wanen ons voor het eerst in tropische sferen. Na een half uurtje rijden we verder maar na een kwartier staan we stil. Er is een ongeluk gebeurd. Er gebeurt dus toch wel eens wat. 5 kwartier lang staan we stil. Het is nog ff spannend of de fietstocht nog door kan gaan. Maar er wordt besloten om hem iets in te korten. Om 18 uur is het nl donker hier. Een half uur na het inchecken fietsen we een stuk langs 1 van de delta rivieren en daarna over een leuk fietspad tussen de palm- en bananenbomen. Overal waar we langskomen wordt er altijd door de kinderen hello naar ons geroepen . Zulke lieve kindjes allemaal. Vietnamezen snappen eigenlijk ook niet goed wat ons bezield om hier te komen fietsen tijdens onze vakantie. Fietsen is voor de armen. Een vietnamees die beetje geld heeft koopt een scooter. Na 1,5 uur worden we opgewacht door de bus, zodat we voor donker terug zijn. Goed geregeld door de gids. Bij terugkomst gaan we nog lekker ff zwemmen. We spreken af om om half 8 te gaan eten ergens. Ik heb een klein balkonnetje en hang mijn natte spullen buiten. Het is overigens een poepchique hotel. Het mooiste tot nu toe. Om half 8 gaan we op zoek naar een restaurantje. We lopen langs de rivier maar we komen niets tegen. Na rùim een half uur zien we een restaurantboot liggen. Nou.dat lijkt ons wel lekker. We laten ons adviseren en eten weer heel anders en weer heel lekker. Om half 11 zijn we weer terug. Lekker op tijd want vanmorgen was het vroeg en morgen reizen we weer door.

1. Peggy:
    29 december 2017
    Wat een prachtige verhalen allemaal!!
    Mooie ervaring geniet ervan 😘
  2. Kelly:
    29 december 2017
    Wat mooi weer allemaal om te lezen. Ik geniet bijna met jullie mee. Heel veel plezier verder! 😘
  3. Simone:
    30 december 2017
    Wat een leuke verhalen iedere keer! Veel plezier nog!