Dag 15 Citytrip Ho Chi Minh City en laatste avond

2 januari 2018 - Ho Chi Minh City, Vietnam

Ik word om 7 uur wakker. Iets voor de wekker en heb 8 uur geslapen, een record😊. Om 9 uur zitten we in de bus voor een citytrip. Als eerste rijden we naar de chinese wijk en brengen we een bezoek aan de "Van Phat Pagode" een chinese tempel met op de bovenste verdieping wel 10.000 budha's. Ook is er een crematorium met duizenden urnen. Heel indrukwekkend. Dan brengen we een bezoek aan de " Ben Than Market" een overdekte Markthal waar iedereen ons aanspreekt om iets te kopen. Daarna maken we een fotostop bij " Independance Palace" en lopen we naar de " Notre Dame Cathedral" Ook stoppen we bij de " Opera House" wat middenin een wijk ligt met peperdure merkwinkels. Nooit gedacht dat dit ook in Vietnam bestond. We brengen een bezoek aan de " Post Office" wat ook nog gewoon in functie is. Na de lunch, waarin ik nog heel ff bij de vietnamezen op hun kleine stoeltjes aanschuif, brengen we nog een bezoek aan het " War Remnants Museum" . Om 15 uur zijn we terug bij het hotel en Dimphy en ik boeken een footmassage. Een uur lang geniet ik van een heerlijke uitgebreide massage. Ik vind haar erg goed. Dimphy heeft het slechter getroffen. Ja elke
Masseuse is niet dezelfde. Daarna schrijf ik mijn blog van gisteren want daar is het gisteren niet van gekomen. Ik heb echter moeite om hem te plaatsen en het kost me weer zo'n 1,5 uur en dan denk ik een volgende reis doe ik dit niet meer. Uiteindelijk lukt het wel, maar de mail is niet verstuurd zag ik nu net. Om half 7 vertrekken we met de bus met de groep voor een afscheidsdiner ergens in de stad. Het is er erg lekker en service is top! Alleen in de Mojito zat geen alcohol in😞 Om half 9 zijn we al weer terug want het eten, ook al zijn het 5 gangen gaat hier altijd erg snel. Dimphy, Kris en ik willen nog ergens een drankje gaan doen en Kris heeft een tip gekregen van onze plaatselijke gids. Na een half uurtje lopen moeten we een tussenstop maken want Dimphy heeft weer last van haar darmen. Gelukkig is het na een bezoek aan het kleinste kamertje snel over en lopen we na een drankje weer verder. Na ff zoeken hebben we het gevonden. De" Chill Skybar" Maar kris mag niet binnen want hier geldt een dresscode. Hij mag echter gebruik maken van de gratis service om kleding te lenen. Uiteindelijk krijgt hij alleen sokken en schoenen zijn korte broek is blijkbaar lang genoeg. We vinden het erg grappig en liggen in een deuk. Boven aangekomen komen we in een andere wereld. Het uitzicht is geweldig en er is een cocktailbar en er draait een DJ. Kortom gewoon VET. We bestellen een biertje wat 160.000 dong kost terwijl we een uur geleden nog een biertje ergens besteld hadden voor 16.000 dong. 10 x zoveel dus, maar het is het waard. We genieten enorm en bestellen nog een biertje en dansen wat. We gaan naar huis met de taxi en staan voor de zoveelste keer deze vakantie in de lift zonder op het knopje te drukken. En weer liggen we dubbel. Wat hebben we weer plezier gehad vanavond. Het was een mooie afsluitende avond in Vietnam😊

1. Andrea:
    3 januari 2018
    Nou Mirjam, wat een geweldige reis, superleuk.
    Alvast een veilige vlucht gewenst.
  2. Marjan:
    3 januari 2018
    Hey Mirjam, prachtig verhaal weer. Denk er eens over na om deze ervaringen in een reisgids uit te geven! Goede terugreis!
  3. Wim en Jeanne:
    3 januari 2018
    Hebben weer genoten van je verhalen en fotos geweldig.
    Een hele veilige terugreis ,tot snel xxxxx