Dag 3 Bangkok

19 maart 2016 - Bangkok, Thailand

Na een onrustige nacht, hard bed, tijdverschil en stukje spanning verslaap ik mezelf uiteindelijk. Het is 5.50 uur. Ik Spring mijn bed uit doe snel een kattewasje en pak mijn spullen bij elkaar. Ik loop eerst naar de receptie om een taxi te regelen. Daarna snel nog naar de ontbijtzaal. Ik pak snel wat kant en klare broodjes bij elkaar maar zie dat het buffet heel uitgebreid is. Morgenvroeg maar ff op mijn gemak kijken. Na een heel kort ritje kom ik aan bij Ko van Kessel. Zoals ik al verwacht Ben ik hier niet de enige Nederlander. Onze gidsen zijn Sandra en Mai. Voor het eerst van mijn leven ga ik links rijden. Maar voor het grootste gedeelte fietsen we door hele smalle steegjes. In het eerste gedeelte is of iedereen aan het koken of zit te eten op straat. We fietsen door China Town en stappen met fiets voor de oversteek op de Ferry. Aan de overkant van de rivier vervolgen we onze tocht. We stoppen bij een tempel met een hele grote budha. Buiten slaan we 3 op een megaklok voor More monney en happiness. Daarna stappen we met de fiets op een longtileboat en varen we door de klongs van Bangkok. En wat vaart dat ding hard. Het lijkt soms wel een speedboot er zit dan ook een gigantische moter op. Onderweg zien we van alles. Heel veel krotten maar Tussendoor ook villa's. Langzaam laten we het drukke Bangkok achter ons. We stappen uit en fietsen vervolgens door plantages van allerlei vruchten en kruiden. We proeven hier ook wat van. Plotseling komen we bij een Mini float Market. Hier gaan we even zitten en krijgen een aantal exotische hapjes te proeven. Ook hier zijn we de enige toeristen. Daarna vervolgen we onze tocht. Rijden door een buitenwijk en dan gaan we aan het water lunchen. Het is half 11 en er staat een complete rijsttafel voor ons klaar. Het eten is overheerlijk en veel te veel. Maar wat over is wordt weggegeven aan de kindjes in de buurt. We bedanken voor het eten en daarna stappen we weer in de langstaartboot en varen richting het grote paleis de rivier op. Het water is hier wild en de kapitein zet er flink gas op waardoor we over het water vliegen. Dat is heerlijk want het is al behoorlijk warm aan het worden. Na onze afstap bezoeken we nog een kleine tempel. Ook hier mogen we een wens doen op een traditionele wijze met 3 wierookstokjes. Daarna eindigt na paar minuten deze overweldigende fietstocht. Aangezien het niet ver is besluit ik te gaan lopen. Ik loop nog stukje op met aantal landgenoten. Terug bij het hotel zoek ik het zwembad op. Het is niet groot maar heerlijk rustig. Na een uurtje besluit ik terug te gaan en plannen te maken voor vanavond en morgen. Een skydinner en riverdinner is echter al volgeboekt.
Ik besluit daarom maar op de bonnefooi weer ergens hapje te gaan eten. Paar straatjes vanaf het hotel neem ik de gok. Ik krijg een plekje bij een Spaanse. Ze komt uit Sevilla en is al 7 maanden aan het backpacken. We kletsen een uurtje onder het genot van een heerlijke Curry en een halve liter Thais bier. Kosten 180 baht omgerekend € 4,50. Ik vertel dat ik naar de hoogste openlucht skybar ter wereld wil en we lopen samen nog een stukje op. Aangekomen bij de State Tower beland ik in een compleet andere wereld. Hier geld een dresscode maar hier was ik op voorbereid. Eenmaal aangekomen op de 63e verdieping word ik overweldigd door het uitzicht. Wowww!! Wat bijzonder is dit...... Ik raak in gesprek met een Duitse jongen die met zijn gopro opnames aan het maken is. Hij doet dit voor hobby want werkt bij de luchtvaart. We kletsen wel 1,5 uur over van alles en nog wat. Hij maakt ook nog opname van ons en beloofd me die toe te sturen. Om 10 uur neem ik afscheid want ik wil vannacht proberen beetje bij te slapen. Kortom dit was een TOPDAG met heel veel mooie dingen en mooie mensen.

Helaas lukt het me nog niet om er foto's bij te plaatsen maar ik probeer die er later nog aan toe te voegen.

1. Inge & Jordi:
    19 maart 2016
    Opnieuw een mooie dag dus! We zijn benieuwd naar foto's.
    Ga je na Bangkok richting het noorden?
    Groetjes uit Zevenbergen