Dag 1 en Dag 2

18 maart 2016 - Bangkok, Thailand

Dag van de waarheid! Ik ben bloednerveus. Vind het allemaal reuze spannend. Maar ook vandaag krijg ik net als gisteren hele dag door appjes en telefoontjes van heel veel Lieve mensen. Dat geeft steun. Om 3 uur komt Lotte, zij brengt me samen met Teun tegen half 5 naar tation in Etten-Leur. In Breda tref ik met overstappen nog Sofie en Jan. En daarna was ik echt alleen.

Tegen 6 uur ben ik op Schiphol. Ik laat mijn koffer insealen en ga mezelf inchecken. Nu kan ik niet meer terug. Uiteindelijk vertrekt mijn vliegtuig met 5 kwartier vertraging. In het vliegtuig bof ik. De middelste stoel is vrij. Aan het raam zit ook een vrouw alleen en we kunnen het goed met elkaar vinden. Zij reist No door naar Myramar. Tegen 12 uur komen ze nog met warme maaltijd langs. Daarna probeer ik wat te slapen. Maar Ondanks mijn slaappil valt dit niet mee. Het is ook heel koud in het vliegtuig. Om half 8 word het ontbijt geserveerd. Uiteindelijk landen we met klein uurtje vertraging. Ik Neem afscheid van mijn buurvrouw en loop alleen verder. Plotseling zie ik mijn naam op een bordje. En ja hoor daar staat Samart mijn taxichauffeur. Samart helpt je met geld pinnen en een sim kaartje kopen. Onderweg in de taxi bespreken we mijn plannen. Ik weet nog steeds niet precies waar ik na bangkok naar toe ga en wat ik ga doen.

Rond 18 uur plaatselijk tijd arriveer ik bij Hotel Narai. Het is groot en oogt luxe. Na te hebben ingecheckt en de wifi code te hebben geïnstalleerd. Ga ik eerst lekker douchen. Ondertussen stroomt mijn berichten box vol. Ik heb het er maar druk mee :-). Ondertussen heb ik ook honger. Ik vertrek richting Night Market op zoek naar de 7/11 voor wat boodschapjes en een restaurantje. Na een tip van een lief markt vrouwtje kom ik bij een heel simpel restaurantje uit waar ik vervolgens heb genoten van een heerlijk Thaise Curry en een lekker koud Thais biertje. Kosten 240 Baht. Ongeveer € 6,- Daarna loop ik terug naar het hotel. Het is ondertussen 22 uur en de vermoeidheid slaat toe. Ik zet de wekker op 5.15 uur , want morgen ga ik om 7 uur fietsen.

1. Inge & Jordi:
    19 maart 2016
    Goed om te horen dat de reis goed ging!
    7/11 al gevonden?
    Veel plezier met fietsen vandaag :)
  2. Mirjam:
    19 maart 2016
    Ja hoor Jordi. Er zitten er hier wel 3 binnen paar honderd meter. Helaas lukt het me nog niet om foto's erbij te plaatsen.