Dag 10 vrije dag in Hoi An

28 december 2017 - Hoi An, Vietnam

We hebben vandaag een vrije dag en ik kan uitslapen maar ik word iets over half 7 wakker. Ik kom er achter dat ik vergeten ben om mijn lens uit te doen en sta wel bijna een uur voor de spiegel om hem uit te krijgen. Inmiddels heb ik een heel rood oog en ben ik klaarwakker dus werk ik mijn blog maar ff bij. Om half 9 ga ik eten. Ik app dimphy en kris en dimphy komt ook zo. Die was al om half 6 wakker door haar chinese buren. Die gaan nl bij elkaar zitten kaartrn om geld en dat gaat er luidruchtig aan toe. Kris heeft nog een pilletje genomen en slaapt uitm om half 11 nemen we een taxi naar het cetrum. We hebben om 11 uur onze eerste pasronde afspraak. De eerste jurk die ik pas is niet helemaal naar mijn zin en moet iets aangepast worden. De 2e zit in 1 x perfect. Bij dimphy moet er ook het een en ander worden aangepast dus we maken een vervolgafspraak voor 14 uur. Ondertussen lopen we wat rond en kopen nog wat souvenirs. We drinken aan de rivier ergens een bakkie en zien ook daar weer hoe hoog het water gestaan heeft. Om 14 uur zijn we terug voor de 2e pasronde en bij mij is het nu goed maar bij Dimphy nog steeds niet. We moeten dus nog een keer terug. We balen want we wilden ook nog ff bij de zuid chinese zee gaan kijken. Uiteindelijk stelt Dimphy voor dat Kris en ik terug gaan en dat zijzelf blijft. Ze vermaakt zich wel zegt ze. Na lang dubben doen we dat toch maar, maar we vinden het wel heel jammer. Kris had al fietsen bij het hotel geregeld en we gaan op pad. Het is precies de andere kant uit dan naar het centrum en het zou niet moeilijk te vinden zijn. We rijden nog geen 10 meter en zien de zee al voor ons liggen. We zijn stomverbaasd. Dat hadden we eerder moeten weten. We fietsen een stukje en rijden dan een paadje in wat uitkomt bij een strandtentje. We zijn de enige. We kopen een biertje en gaan op een strandbedje liggen. De zee is hier erg woest. Na een uurtje fietsen we terug en besluiten nog ff een duik te nemen in het mooi gelegen zwembad. Daarna nemen we weer een taxi terug naar het centrum want we hebben om 18 uur afgesproken met Dimphy. Die zit inmiddels op een terrasje bij de brug aan de rivier. Het is echt een ongelooflijk mooi gezicht al die lampionnetjes. Ook op het water varen nu vele bootjes met lampionnen. Je kan ook een lampion kopen om een wens in te doen om daarna in de rivier te laten drijven. Het is helaas niet mogelijk om dit in een foto vast te leggen. Echt zoooo mooi! We zoeken een mooi plekje aan de rivier om te gaan eten want we hebben honger. Als we ff zitten horen we een klap en valt heel de verrlichting aan de overkant van de stad uit. We horen oooh en aaah en het is een heel vreemd gezicht. We eten en drinken wat en gaan op tijd terug richting hotel. Dimphy is ook moe en baalt een beetje van het gedoe met passen. We besluiten daarom toch nog ff naar zee te lopen zodat dimphy toch nog ff een glimp kan opvangen. Op mijn kamer aangekomen pak ik mijn koffer alvast want die moet morgen om 6 uur op de gang staan. We vliegen nl al om 9 uur naar Ho Chi Min.

1. Wim en Jeanne:
    29 december 2017