Dag 11 Doi Suthep & Sunday Market in Chiang Mai

27 maart 2016

Ik word om 6.45 uur wakker. Ik heb niet zo goed geslapen en Ben ook moe.Na het ontbijt word ik om half 9 opgehaald door een minivan. Voor mijn excursie to the Doi Suthep tempel. De bekendste tempel van Chiang Mai. Bij het voorstel rondje blijkt dat ik mezelf weer in een internationaal gezelschap begeef. Als we de City achter ons laten gaan we klimmen. Ik word echter al snel wagenziek want ik Ben vergeten een reispilletje in te nemen. Onderweg rijden we verschillende wielrenners voorbij. De meeste met een sjaal voor hun gezicht ter bescherming voor de smog.Dan stoppen we bij een klein dorpje. Ik snap niet goed waarom, maar ik noem het maar de commerciële stop. Wel maak ik een mooie foto van een jongetje in zijn zondagse kostuum. Een meisje uit Wenen vraagt me waar ik woon in Nederland. Ze verteld dat ze een half jaartje heeft gestudeerd aan de Erasmus in Nijmegen en is nu net afgestudeerd en voor 6 weken aan het backpacken.na een half uurtje vervolgen we onze reis naar de top van de berg waar de tempel staat. Daar aangekomen koopt onze gids kaartjes voor ons inclusief voor de lift. Boven aangekomen trekken we onze schoenen uit en krijgen nog wat uitleg waarna we nog een klein uurtje op eigen gelegenheid rond mogen kijken. Ik loop samen met de Oostenrijkse. Het is een leuke meid. Ze vraagt me of dinsdag mee naar het Nationale park Don Iathon wil. Vanwege de smog had ik echter al besloten om daar nu niet naar toe te gaan. Wat ik wel verder wil gaan doen weet ik nog niet. Zij vind het ook moeilijk. Er is zoveel maar wat is het leukste vraagt ook zij zich af.aangekomen bij het uitzichtpunt zien we dat het "normale"  geweldige uitzicht over Chiang Mai vanwege de smog ontbreekt. Jammer, maar had er mezelf al op voorbereid. Moet toch nog een keertje terug bedenk ik mezelf voor de zoveelste keer ;-) Dan word ik aangesproken door een monnik. Zoals ik van hem begrijp is hij in opleiding en wil mij graag filmend interviewen. Ik zeg dat mijn Engels niet perfect is maar dat is niet erg zegt hij. Ik krijg ook geen moeilijke vragen. Meer waar ik vandaan kom en hoe ik Thailand vind etc. Plotseling schrikken we van de tijd. We lopen snel naar de trap om de 309 treden naar beneden af te dalen. Beneden aangekomen moeten we toch nog even wachten op ons busje het is erg druk. Dan rijden we de berg weer af naar de City en weer word ik misselijk. Aangekomen bij het hotel vind ik een briefje onder mijn deur. Ik had mijn Mexicaanse buren vanmorgen gemist om afscheid te nemen en daarom de groeten via de hoteleigenaar over laten brengen.  Zij doen het dus via deze manier. Super lief.

Vanmiddag ga ik uitzoeken hoe ik het beste kan terugreizen naar Bangkok. Ik zit ook een beetje met mijn gewicht van mijn bagage als ik besluit om te gaan vliegen straks eerst maar eens wegen. De rest van de middag blijf ik lekker relaxen aan het zwembad. Ik voel me nog steeds licht in mijn hoofd. Dus maar even rustig aan doen. Ook nu is het weer erg rustig.

Om 6 uur loop ik richting Sunday Market, deze is in de Old City en een klein half uurtje lopen. Ik Ben vroeg want ik heb de lunch over geslagen en heb honger en op de terugweg wil ik ook nog een massage en ook niet te laat naar bed. Onderweg blijf ik mezelf verbazen over het verkeer. Echt alles rijd door elkaar; heel veel brommers, Tuktuks, taxi's , auto's en bussen. Ik kom een pizzeria tegen en besluit een pizza te eten. Even wat anders dan Thais food. Wel 300 baht. Zo duur heb ik hier nog niet gegeten. Op de markt zie ik dat deze nog leuker is dan gisteren. Nog meer originele en handgemaakte producten en ook meer muziek. Je kan zelfs een footmassage laten doen.  Ik kan het dan ook weer niet laten om iets te kopen.  Ik heb zo'n spijt dat ik geen halflege koffer heb meegenomen. Op de terugweg naar mijn hotel Neem ik een Thaise massage. Wow!!! Ik wist niet dat ik zo stijf was en dat mijn spieren zo zeer deden. Morgen nog maar een keertje terug. Voor de kosten hoef ik het niet te laten 200 baht.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Wim en Jeanne:
    28 maart 2016
    Geniet er nog een paar dagen van xxxxxx