Dag 12 Relaxingday Chiang Mai

28 maart 2016 - Amphoe Mueang Chiang Mai, Thailand

Uiteindelijk word ik om 8 uur wakker hadden na een  wat onrustige nacht. Tijdens het ontbijt vraag ik hoe ik het beste naar het treinstation kan gaan. Er wordt gevraagd hoe laat en er word meteen een taxi voor me geregeld. Even later stap ik in een" rode Song thaew"  Dit zijn typical taxi's voor Chiang Mai die voor een groot gedeelte vaste routes rijden. Hij brengt me voor 200 baht heen en terug en wacht op station tot ik een  ticket heb gekocht. Ik koop een ticket 1e klas  voor de nachttrein van 17:00 uur voor a.s. woensdag. Volgens schema ben ik dan om 6.15 de volgende ochtend in Bangkok. Leek me uiteindelijk toch het beste. Via verhalen weet ik inmiddels dat de treinen hier niet altijd op tijd rijden dus heb wat extra tijd ingepland. Mijn vlucht naar Amsterdam gaat om 12.30 uur.  Binnen een half uurtje ben ik weer terug bij het hotel. Daarna ga ik naar het zwembad. Ik heb voor vandaag een rustdagje ingepland omdat ik gisteren niet fit was. Ik zie dat er een aantal nieuwe gasten zijn gearriveerd. Ik maak een praatje met 2 Duitse meisjes. Zij zijn net vanuit Bangkok met de bus gearriveerd. Ook dat kan. Ze durfden de trein niet te nemen omdat ze bang waren dat het te koud zou zijn in de trein. Ook ik heb die verhalen gelezen. Maar ik heb genoeg kleren bij, dus desnoods trek ik alles aan ;-) Ondertussen lunch ik ook aan het zwembad en doe verder niks dan beetje lezen en mijn blog van yesterday voor de 2e x schrijven.  Kwam er nl achter dat die niet gepubliceerd was. Om 5 uur vertrek ik richting centrum. Ik heb nog een boodschappenlijstje van mijn zus gekregen dus moet nog ff schoppen. Ook wil ik dit keer proberen bij de rivier ergens een restaurantje te vinden. Dit laatste lukt echter niet. Ik vind dat ik te ver afdwaal en wil het niet te laat maken. Morgenvroeg gaat om 6 uur de wekker weer. Op de weg terug naar het hotel geniet ik nog van een Thaise massage. Het meisje die ik gisteren had wordt speciaal voor mij opgetrommeld dus moet even een kwartiertje wachten. Morgen voor de allerlaatste keer nog maar weer keertje terug.

1. Hanny Voigt:
    29 maart 2016
    Hoi Mirjam, wat een mooie blogs en leuke foto's. Goede reis terug en ben benieuwd naar de rest van je evaringen. Hoor het volgende week wel.