Dag 13 Zipline Chiang Mai

29 maart 2016 - Amphoe Mueang Chiang Mai, Thailand

Om 5 uur word ik al wakker. Toch een beetje bang om mezelf te verslapen. Ik zet een bakje koffie op mijn kamer en eet een paar koekjes want ontbijten kan pas vanaf 7 uur, en dan word ik al opgehaald. Ik ga vanmorgen Zipline doen. Ik vind het best spannend maar het lijkt me heel leuk. Tijdens het wachten bij de receptie raak ik in gesprek met een wat ouder koppel uit Australië. Zij gaan vandaag de trip maken naar Chiang Rai. Ik was dit eerst ook van plan, maar om nou 3 uur heen en 3 uur terug daarvoor in de bus te zitten zag ik toch niet zo zitten op dit moment. Ook zij beginnen tegenover mij over de aanslagen in Brussel. Ik Ben hier al meerdere keren door verschillende mensen over aangesproken. In Australië is ook een negatief reisadvies voor België maar ook Nederland wordt niet geadviseerd om daar nu naar toe te gaan vertelde ze me. Het is 1 grote bom Europa denken ze en het gaat binnenkort helemaal mis. Beleid in Europa is helemaal fout vinden ze wat immigratie betreft. En ze zijn blij dat ze daar niet wonen. Verbaasd me dat mensen van Australië tot Mexico dit zo goed weten.

Uiteindelijk word ik pas om 7.40 uur opgehaald. Hierna halen we nog wat mensen op en uurtje later arriveren we ter plaatse. Na wat uitleg starten we om 9 uur het parcours. Ik heb de gold package en betaal voor de silver package. Dit was een Early Bird aanbieding. Het is hartstikke vet om te doen. Alleen het abseilen waarbij je een vrije val maakt vind ik beetje eng. Ik ben dit keert niet de oudste. Er is een Koreaans echtpaar van rond de 60 bij zelfs. We zijn met een groepje van 8 met 2 begeleiders. Het is allemaal heel Safe. Op tripadviser scoort de organisatie dan ook 5 sterren. Na ongeveer 2,5 uur hebben we het hele parcours afgelegd en krijgen we nog een lunch, een tshirt en een certificaat. Om half 2 ben ik terug bij het hotel. Ik ben moe en ga een middagdutje doen op mijn kamer.  Na een heerlijk dutje vertrek ik richting zwembad. Het is vandaag bewolkt en beetje benauwd. Ik bedenk mezelf dat ik eigenlijk veel beter vandaag al de trein terug naar Bangkok had kunnen nemen.  Dat was voor veel dingen praktisch gezien beter geweest. Wanneer de hoteleigenaar me komt vertellen dat mijn riverdinner voor vanavond niet doorgaat omdat dit niet mogelijk is voor 1 persoon Baal ik nog meer. Ondertussen kom ik er ook achter dat ik een middelste stoel heb in het vliegtuig. Omdat ik nu niet online kan inchecken omdat ik dan in de trein zit kan ik mijn stoel dus ook niet wijzigen. Nu maar hopen dat ik dit op vliegveld nog kan doen en anders heb ik pech.

Rond half 7 loop ik richting centrum. Ik heb nog geen idee waarnaar toe. Uireindelijk zie ik een leuk terras bij een Engelse pub/restaurant. Ik eet hier een Beef stew met wat stokbrood.  Ff iets anders. Daarna loop ik richting mijn massagesalon.Dit is niet de enige hoor want om de 50 meter zit er wel een, soms wel 3 naast elkaar. Ik wilde dat dit in Nederland ook bestond. Misschien een nieuwe uitdaging voor mij....Helaas is mijn vaste masseuse net begonnen met een andere klant. Dus ja dan maar een collega. Ik kies dit keer voor een footmassage. Wat is dit toch genieten. Val ook weer bijna in slaap. Eigenlijk nog veel te weinig gedaan besef ik nu. Ik loop terug naar mijn hotel en pin nog wat geld en koop nog wat boodschappen voor mijn reis terug bij de 7/11.

1. Marjan:
    30 maart 2016
    Hoi Mirjam,
    wat een leuke dingen heb je allemaal gedaan. Zo te lezen heb je er echt van genoten!
    Voor straks alvast een goede terugreis en tot snel!
  2. Mirjam:
    30 maart 2016
    Dankjewel Marjan. Het was idd een geslaagde vakantie. Sta op het punt om te vertrekken richting station. Groetjes