Dag 14 Met de nachttrein van Chang Mail naar Bangkok

30 maart 2016

de allerlaatste keer ga ik ontbijten. Elke keer verbaas ik mezelf over de hoeveelheid personeel wat hier rondloopt. Dit is overigens in elk hotel en in elk restaurant. Iedereen is ook heel relaxt zijn of haar ding aan het doen. Ze kennen hier volgens mij dan ook geen werkstress zoals bij ons. Het hotel en de tuin wordt dan ook keurig bij gehouden . Elk blaadje wat er valt wordt bijna direct opgeveegd. Al het personeel overal is ook heel vriendelijk en behulpzaam. Zoals ik al eerder zei, dit werkt aanstekelijk. Ik ga nog even bij het zwembad mijn reisblog van gisteren bijwerken en daarna mijn koffer pakken. Ik moet om 12 uur officieel uitchecken. Vanmiddag kan ik dan gewoon bij het zwembad blijven en voor ik vertrek gebruik maken van een aparte ruimte om nog even te douchen etc. Ik lunch nog even en de tijd vliegt voorbij. Mijn taxi is er al vroeg dus ben om 16 uur al op station. Omdat ik 1ste klas reis mag ik plaats nemen in de V.I.P. ruimte. Hier is airconditioning, staan lekkere stoelen en ik kan koffie, thee of iets fris pakken. Ook ligt er een stapel kranten en ik zie dat er in de " Bangkok Post" een artikel over Brussel in staat. Ook is er een soort van bewaker aanwezig. Er komt verder niemand. Zou ik dan de enige zijn die 1ste klas reist? Even later komt er een soort stewardess zeggen hoelaat en waar ik precies op het perron moet zijn. Op die tijd staat een keurige steward me op te wachten en neemt mijn koffer van me over. Toch wel fijn om niet zelf die 25 kg in de trein te sjouwen. Hij brengt me naar mijn cockpit en zie dat ik een 1 persoonskamertje heb. Een bed/stoel, wastafel die ik uit kan klappen en zelfs een stopcontact. Nu ben ik toch wel heel blij met mijn wereldstekker die ik net voor mijn vertrek van Dimphy gekregen heb. Had hem nog niet nodig gehad maar nu komt ie goed van pas. De trein vertrekt precies om 17 uur. Diezelfde minuut komt de conducteur mijn kaartje al knippen. Even later komt er iemand met Orange Juice en weer even later komt iemand met de menukaart voor het avondeten. Ondertussen kijk ik naar buiten en zit wat te appen. Ik ben er pas sinds gisteren achter dat ik i.p.v 20 mb 2 gb aan Internet heb. En gezien ik nu pas 30 mb verbruikt heb kan ik helemaal los gaan. Ook wel fijn, want ergens vind ik het ook wel jammer dat ik niet 2e klas reis. Ik spreek nu helemaal geen andere reizigers er loopt wel constant veel personeel langs zie ik. Ik zet regelmatig de deur open maar die schuift net zo snel weer dicht. Ik vind het trouwens wel fijn dat het nog even licht is want dan kan ik nog even buiten kijken. Na een uurtje merk ik dat paar x moet slikken dus we zijn aardig geklommen. De trein rijd dan ook niet hard. Ook zijn we al paar x gestopt. Had dat niet verwacht. Om half 7 komt er iemand mijn bed op dekken. En dan is het ineens donker.Ik doe de gordijnen dicht en voel me dan plotseling toch wel erg opgesloten. Om 19.15 uur word mijn eten gebracht. Het smaakt prima. Om 19.30 rijden we een wat groter station binnen. Lampang. Ik zoek het op op de kaart die ik van Kelly heb gekregen en zie dat we nog een heel eind te gaan hebben. Om 21 uur lig ik plat. Ben al best slaperig en zal wel niet vast slapen ga ik vanuit. Nog ff beetje lezen en mijn blog plaatsen. Welterusten
Zie trouwens dat dit nu niet lukt. Heb geen netwerk momenteel.