Dag 3 Hanoi citytour

21 december 2017 - Hanoi, Vietnam

Il word na ruim 4 uur slapen toch om 3.15 uur al wakker. Veel te vroeg natuurlijk. Ben ook niet echt relaxed gaan slapen want kreeg mijn blog niet geplaatst. Omdat ik na een uur het gevoel krijg toch niet meer te kunnen slapen ga ik toch nog een poging doen. Weer een uurtje verder is het dan toch gelukt. Om 7 uur app ik dimphy. ..of ze al wakker is. Ook die bleek al vroeg wakker te zijn. We spreken af om om 7.45 uur te gaan ontbijten. Aangekomen bij het ontbijt schuiven we aan bij de reisleider. Het ontbijt is heell uitgebreid en ik kies voor gebakken rijst met groenten en een noodlesoep met yoghert als toetje. Onze reiseider vertelt nu ook weer honderuit. Ondertussen schuift ook onze belgische vriend aan en brengt ons nog een belgische wafel. We moeten nog op schieten want om half 9 vertrekt onze bus. De bus vertrekt richting Temple of Literature. Dit was de eerste universiteit van Hanoi en zijn vele studenten afgestudeerd. Momenteel wordt het helemaal in oude staat teruggebracht. Vervolgens gaan we naar Ho Chi Minh Mausoleum. Hier ligt Ho Chi Minh opgebaard en gelden strenge regels. We moeten keurig in rijen lopen en wordt verwacht dst we ons respectvol gedragen. We lopen nog wat rond op het uitgebreide complex en zien voor een deel waar hij gewoond heeft. Ondertussen voel ik mezelf steeds ellendiger worden
Ik heb duidelijk last van te weing slaap en voel me dan ook heel moe. De bus rijd verder riching het Vietnamese Woman's Museum. We kijken daar ook nog een half uurtje rond en ik concludeer dat ik de vietnamese mode best mooi vind. Dan stappen we in een Riksja voor een cyclotour en worden we een uurtje rondgereden door de stad. Wow!!! Wat zie ik veel ik maak dan ook meer dam 100 foto's. En wat blijf ik mezelf verbazen over het verkeer. Alles rijd door elkaar heen maar er gebeurd niets. Ik kan me nu ook voorstellen waarom hier de helft met mondkapjes op rijd. Ik zou het zelf ook doen. Kan niet gezond zijn dit. Krijg nu zelf ook al last van mijn lens en beetje op mijn longen. Inmiddels is het al 14 uur en gaan we luchen. En wat verschrikkelijk lekker is het weer allemaal. Vooral de kip met de 5 smaken en de aubergine in soyasaus vind ik erg lekker. Na ruim 1,5 uur en weer een heel interressant verhaal van onze reisleider te hebben aangehoord rijden we terug richting hotel. Ik heb al bij Dimphy aangegeven dat ik wil gaan slapen omdat ik het ff niet trek. Gelukkig kunnen we het heel goed vinden met Kris die geen Kees blijkt te heten en kan ik dimphy met een gerust hart bij hem alleen achter laten. Ik ga liggen en slaap dan ook binnen 2 minuten. Tegen 7 uur word ik wakker. Ik app dimphy en kris om mezelf te melden en ze geven aan dat ze onderweg zijn. Uurtje later lopen we met zijn drieeën weer de straat op om ergens een hapje te gaan eten. We komen een tentje tegen waar dimphy en kris eerder een kaartje hebben gekregen voor een gratis drankje. We besluiten daar eerst een biertje te gaan drinken. Uiteindelijk werden het er 2 omdat we lekker aan de praat zijn. Het is inmiddels half 10 en we krijgen toch wel trek. We lopen verder tot we een tentje zien wat ons aanspreekt. We bestellen een stoofpotje maar na een uur krijgen we toch het idee dat onze ober ons niet begrepen heeft. Ons biertje hadden we snel maar ons eten hebben we nog steeds niet gehad. We besluiten dat het inmiddels te laat is en we terug willen naar het hotel. Misschien komen we nog wel een friettent tegen hopen we, haha... Maar helaas...we komen niets meer tegen. Gelukkig heb ik nog wat noten op mijn kamer.

1. Charlotte:
    21 december 2017
    Ga door, ga door. Hahaha, alsof ik er zelf bij ben, kan het me helemaal inbeelden. Leuk! Xxx
  2. Marjan:
    21 december 2017
    Goh wat leuk allemaal. Ik ben benieuwd naar je foto’s straks. Hoelang blijf je trouwens? In ieder geval heel veel plezier!
  3. Wim en Jeanne:
    21 december 2017
    Hopelijk slaap je vannacht wel goed ben je morgen weer fris en fruitig. Nog veel plezier
  4. Kelly:
    22 december 2017
    Wat een fantastisch leuk verhaal weer. Wat een indrukken doen jullie op zeg. Heel veel plezier verder X