Dag 1 en 2 vertrek en aankomst Hanoi

20 december 2017 - Hanoi, Vietnam

Ik word om 5.45 wakker. Heb heerlijk geslapen. Ik kijk op mijn mobiel en zie een appje van Dimphy. Ruim 26 kilo heeft ze in haar koffer zitten😮. Ik 21.Ben benieuwd wie er meer spijt krijgt. Heb ik toch te weinig bij? Of Dimphy teveel? De praktijk zal het leren. Om 8 uur ben ik op station. Sofie heeft me weggebracht. Dimphy is ook net gearriveerd maar heeft even stress. Haar mobiel ligt nog aan de oplader thuis. Maar goed uiteindelijk vertrekken we op tijd en verloopt de treinreis volgens schema. Op schiphol aangekomen halen we eerst onze paspoorten op, dat is nog heel klein beetje spannend maar ook die liggen met visum erin netjes klaar. We shoppen nog ff, drinken een bakkie en lopen naar de gate. Met half uurtje vertraging vliegen we richting Hongkong. Ik heb een stoel geruild zodat Dimphy en ik naast elkaar kunnen zitten. Aan andere kant zit een vrouw van 75. Zij hoort ook bij onze groep. Ik had al het idee dat wij de jongste waren en dat blijkt dus ook het geval te zijn. We proosten met een wijntje en kijken wat films. Om 23 uur nederlandse tijd krijgen we nog een ontbijt, want om 00.30 uur gaan we landen. Het is dan half 8 s'morgens in Hongkong. De nacht hebben we dus overgeslagen. We moeten weer door de controle en lopen meteen door naar onze volgende vlucht. Het is dan nog een kleine 2 uur vliegen naar Hanoi. Ook daar krijgen we weer eten in het vliegtuig. We zitten nu naast 2 mannen van onze groep. De ene is een Belg en hebben we een leuke klik mee. Intussen is Dimphy stikverkouden geworden in het vliegtuig en ik krijg de slappe lach. Vermoeidheid slaat inmiddels toe. In Hanoi aangekomen worden we opgewacht door 2 Vietnamese gidsen. Zij zullen alles vertellen over de bezienswaardigheden die we gaan bezoeken. Buitenlandse gidsen mogen dat niet n.l. Ook sluit onze reisleider aan. Het is een Belg die achteraf op de heenvlucht hele tijd voor ons heeft gezeten. Hij heet Bart en is getrouwd met een Vietnamese. Hij komt al vanaf 1994 in Vietnam. Na even gedoe bij de pinautomaat op het vliegveld lopen we naar de bus. Onderweg naar het hotel krijgen we wat uitleg over het land en alle veranderingen van de laatste jaren. Ook Vietnam is n.l. aan het verwesteren. Aangekomen in het hotel hebben we 4 uur vrije tijd tot het infouurtje. Mijn kamer is groot en luxe. Ik heb zelfs een bad. Dimphy en ik gaan op zoek naar het zwembad. We willen daar n.l. gaan relaxen. We komen er echter achter dat er geen zwembad is ...😞 verkeerde info blijkbaar. Dan maar de straat op, op zoek naar een zonnig terrasje en een koud biertje. Onderweg kijken we onze ogen uit. Er wonen 8 miljoen mensen in Hanoi en er rijden 4 miljoen scooters. Alles en iedereen rijd door elkaar heen en het is een sport om over te steken. We hebben echter gehoord dat we rustig moeten doorlopen en het verkeer dan om ons heen rijd😂 en dat werkt. Ze rijden ook niet echt hard. Na een uurtje genoten te hebben in het zonnetje en ons biertje op is, kakken we helemaal in. Ik kom er ook achter dat ik al 28 uur wakker ben. We lopen terug, neem een snelle douche en duik mijn bed in. 1,5 uur later loopt mijn wekker weer af. Ik spring weer onder de douche en loop samen met Dimphy richting de lobby. Daar krijgen we info over ons programma. Daarna gaan we met de groep ergens eten. We krijgen een menu en alles smaakt overheerlijk. Ik zit tegenover onze reisleider en die praat honderduit. We boffen met zo'n man die Vietnam en de gebruiken zo goed kent.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Wim en Jeanne:
    20 december 2017
    Fijn dat je een goede reis hebt gehad
    Je eerste blog is weer prachtig en heel uitgebreid heel fijn nu eerst maar eens bij slapen zeg we kijken uit naar de volgende blog dikke knuffel ook aan Dimhpiexxxxx
  2. Monique:
    20 december 2017
    Klink goed. Leuk je verslag te lezen.
  3. Marjan:
    20 december 2017
    Leuk verhaal zeg. Ik ben benieuwd naar jullie volgende belevenissen. Ik hoop dat je zo uitgebreid blijft bloggen. Geniet ervan!!
  4. Myrthe:
    21 december 2017
    Leuk! Goede reis en geniet ervan!
  5. Charlotte:
    21 december 2017
    Leuk om te lezen!! Veel plezier!
  6. Lotte:
    Have fun mammie!