Dag 8 van Hue naar Hoi An

26 december 2017 - Hoi An, Vietnam

Ik word om 6.20 uur wakker van de wekker. Ik pak mijn koffer in en vertrek richting ontbijtzaal. Om 8 uur zitten we in de bus. Kwartiertje later stoppen we bij " Tu duc Tomb". Deze keizerlijke Tombe wordt als één van de mooiste beschouwd. Het complex heeft hij 16 jaar voor zijn dood laten bouwen verbleef hier regelmatig tot aan zijn dood. Na 1,5 uur rondgewandeld te hebben verlaten we het complex. Ik koop nog snel de echte Vietnamese hoed die alleen hier in Hue met een speciale techniek gemaakt wordt en we stappen de bus weer in om via de wolkenpas naar Danang te rijden. De wolkenpas doet zijn naam eer aan want we rijden letterlijk door de wolken, het regent nl al de hele dag. We kunnen dus weinig genieten van de vergezichten. Normaal heb je hier nl een prachtig uitzicht op China Beach en de Marmer bergen. Dimphy, Kris en ik zitten op de bank achterin. We hebben hierdoor zowel uitzicht naar links als naar rechts. Ik probeer nog ff te gaan staan voor een mooie foto maar we maken net een haarspeldbocht dus lig languit in de
Bus😊 In Danang aangekomen gaan we eerst lunchen in een heel modern, beetje industrieel achtig restaurant. Hierna gaan we dus bus weer in en stoppen we ff later bij een klein Cham-museum. Na 45 minuten rijden we weer verder. Ik ben moe en ga even apart in de bus zitten voor een powernap. Rond 15 uur arriveren we in hotel "River Beach". We worden heel gastvrij ontvangen en het voelt meteen goed. In de binnentuin ligt een mooi zwembad en daarachter de rivier. Het is jammer dat het zo slecht weer is. Maar goed...dan stap ik even later mijn kamer binnen...ik weet niet wat ik zie. Hij is echt MEGA, het is gewoon een hele grote studio met enorme badkamer en balkon. Ik app Dimphy, die is ook enorm enthousiast...ik ga ff bij haar kijken en zie dat ze een KINGSIZE bed heeft waar je wel met vijven in kan slapen. Haar kamer is wel kleiner maar ze heeft een mooier balkon met prachtig uitzicht. We worden nieuwsgierig en gaan ook ff bij Kris kijken, ook die heeft weer een heel andere maar ook een mooie kamer. Agnes zit daar weer naast dus ook daar nemen we een kijkje. We besluiten ff naar onze kamers te gaan om het bad uit te testen en spreken af om om half 6 wat te gaan drinken, het is dan Happy Hour. Als ik in bad stap kom ik erachter dat het niet echt warm water is. Ik ga er dus weer snel uit en besluit nog ff onder de douche te gaan staan. Maar ook deze is koud. Later zal ik erachter komen dat ik om warm water te willen een knop om moet zetten. Ik gooi ook nog ff wat sokken in bad want heb geen schone sokken meer. Ik had niet verwacht dat ik na een week in Vietnam nog steeds een lange broek en sokken zou dragen. Om half 6 gaan we op zoek naar de bar. Die ligt in de tuin bij de rivier. Het ziet er echt sfeervol uit maar we zijn de enige. We bestellen een mojito en een half uur later is het eindelijk gelukt om met 2 man personeel 3 mojito's te serveren. Ze smaken niet zoals we gewend zijn en vragen dan ook of er meer alcohol in mag. Als ons glas half leeg is bestellen we er nog maar één want als we daar weer zo lang op moeten wachten....Tegen half 8 gaan we met de taxi naar het centrum. We zijn door Bart getipt op een restaurantje genaamd "Miss Ly cafe" het is klein en heel druk. Over 20 minuten hebben we een tafeltje. We lopen ff verder door het centrum en nemen ook ff een kijkje in de foodstreet. Het regent nog steeds en de straten staan blank. De 20 min zijn snel om. We nemen plaats aan een tafeltje en worden meteen bediend door een superlieve serveerster. Elke tafel heeft hier een eigen serveerster lijkt het en ondanks dat het klein is staat er zeker 8 man in de keuken. We brengen de groeten over van Bart en laten ons verrassen door de serveerster. Al snel wordt het ene naar het andere gerecht uitgeserveerd. En het ene is nog lekkerder dan het andere. Op een gegeven moment eet Kris iets heel heets en loopt rood aan. De serveester komt meteen aan met iets wat Kris meteen moet opeten waardoor het over gaat. Het blijkt frozen yoghert te zijn. En het helpt. We nemen ook nog een klein dessert. Hier zitten nootjes bij die echt superlekker zijn. We vragen wat het is en onze prive serveerster stelt spontaan voor dat ze het voor ons gaat kopen. Ze loopt meteen weg èn 5 min.later staat ze met een pot nootjes aan onze tafel. We rekenen af en gaan met de taxi naar het hotel terug. Bij aankomst lopen we nog ff naar bart om te vragen hoelaat we ons morgenvroeg moeten melden. Als ik 5 min. op mijn kamer ben staat mijn buurvrouw aan de deur. Ze heeft last van de buren die luidruchtig zijn en weet niet wat ze er aan moet doen. Ik loop met haar mee naar de receptie om het te melden en security wordt meteen ingeschakeld. Het is daarna ook meteen rustig. Ik werk mijn blog nog ff bij en wil vroeg gaan slapen. Alleen ik heb slecht wifi op de kamer dus dat is jammer. Het lukt me dus niet om vandaag iets te plaatsen, dus dan maar lekker slapen.

1. Harriët:
    27 december 2017
    Heerlijk verhaal weer ! Jammer dat het weer tegenvalt maar dat is dan ook het enige minpunt van deze tot nu fantastische reis!!
  2. Wim en Jeanne:
    27 december 2017
    Jammer van de regen zeg maar zo te lezen hebben jullie het heel goed naar de zin,hopelijk word het snel beter, prachtige fotos trouwens xxxx
  3. Charlotte:
    27 december 2017
    Ondanks de regen klinkt het als een onvergetelijke reis!