Dag 8 Kanchanaburi - Chiang Mai

24 maart 2016 - Amphoe Mueang Chiang Mai, Thailand

Ik word wakker en zie dat het nog donker is. Het is 6 uur. Om 7 uur loopt mijn wekker pas af. Toch een beetje gespannen voor de reis denk ik.
Net als ik wil gaan ontbijten krijg ik om 7 uur een berichtje van Samart. Hij is al in Kanchanaburi! Hij was veel vroeger wakker want was bang om door het drukke verkeer misschien te laat te komen. This zonde..... We rijden om 8 uur weg. Onderweg vertel ik hem de problemen met mijn Thaise simkaart. Hij zegt dat het gewoon zou moeten werken en wil er wel even naar kijken. We stoppen bij een benzinestation zodat ik mijn simkaart uit mijn koffer kan pakken en al rijdende proberen we er samen aan uit te komen. Dit lukt echter niet. Op zijn verzoek bel ik de provider. Met telefonishe ondersteuning en nog een keer stoppen lukt het hem uiteindelijk het netwerk in te stellen. Ik kan nu bellen en heb 20 MB internet. Alles bij elkaar heeft het zeker 45 min. aan tijd gekost. Wat is het toch een lieverd. Ik bedank hem maar hij zegt dat dit heel normaal is voor een Thai. Het zijn inderdaad allemaal hele vriendelijke en behulpzame mensen heb ik inmiddels ervaren. Heerlijk gevoel geeft dat en het werkt aanstekelijk merk ik aan mijzelf. Onderweg krijg ik weer de nodige tekst en uitleg over wat ik zie. Zo lopen ze midden op de weg met bloemen ketting. Deze zijn voor Budha om in de auto te hangen. Kosten 10 baht. We komen langs het in aanbouw grootste gebouw van Azië. Dit moet cover 2 jaar klaar zijn en zo zijn er nog meer dingen. Tegen half 12 arriveren we op het vliegveld. Ik kom gelijk aan bij de juiste incheckbalie. Ik check in en zie dat ik pas om 12.45 hoef te boarden. Ik eet nog wat bij de Mac en loop door naar de Gate. Hier is wifi dus geef nog even snel mijn vlucht en nieuwe nummer door aan het thuisfront. In het vliegtuig zit ik 1 plek van het raam. Naast mij komt een Thaise zitten. Net na de start krijg ik een lunch, daarna koffie en thee en weer daarna water en sap. Jeetje en dat allemaal voor € 46,- Dat is in Europa wel anders. Het is hard werken voor de stewardessen om alles in een uur te serveren en weer op te ruimen. Ik had dus ook helemaal niet naar de mac hoeven te gaan. Ondertussen werk ik mijn reisblog bij. Om half 3 landen we.Ik heb al snel mijn koffer en loop naar een loket waar taximeter boven staat. Ik laat mijn reservering zien en 5 min.later zit ik in de taxi. Voor 150 baht word ik klein kwartiertje later afgezet bij mijn hotel. Om half 4 zit ik ingecheckt en wel op mijn kamer. Dat ging lekker snel. Na de wificode geïnstalleerd te hebben trek ik mijn bikini aan en loop richting zwembad. Daar tref ik een stelletje aan uit Mexico. Hij praat nauwelijks Engels maar zij is een lerares engels. Het is een heel leuk stel en we zijn wel een uur met elkaar in gesprek. Ze zijn ook vandaag gearriveerd en gaan morgen een olifanten excursie doen. Omdat die bij mij ook op "things to list" staat besluit ik om voor morgen ook de excursie te boeken.

Daarna ga ik mezelf opfrissen en loop richting "Night Market" ik ben nu blijkbaar wel in "shoppingmood" en koop van alles. Ik zie zoveel en het is zo goedkoop dat ik spijt heb dat ik niet maar een halve koffer heb meegenomen. Ook ik eet ik een hapje bij het "foodcenter" in de Bazaar. Ik heb een nieuw record want eet voor 60 baht. De halve liter Chang maakt het dan toch nog duur want die koste 95 baht. Omgerekend bij elkaar nog geen € 4,-.
Ik loop terug richting hotel maar merk dat ik verdwaald ben. Ik vind het na 3 x vragen niet meer fijn. Ik loop door stille straten en voel me niet helemaal Happy. Plotseling zie ik het Mexicaanse stel lopen. Gelukkig.... Pfff ik wilde net terug naar de hoofdstraat lopen om maar een taxi aan te houden. Het nadeel van de Thai is n.l. dat ze nooit zeggen dat ze het niet weten. Als ze het niet weten sturen ze je gewoon de verkeerde kant uit.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl