Dag 7 Kanchanaburi

23 maart 2016 - Amphoe Mueang Kanchanaburi, Thailand

7 uur word ik wakker. Ik heb heerlijk geslapen. Ik had geen wekker gezet want heb gisteravond besloten vandaag een rustdag te houden. Tijdens het ontbijt probeer ik een binnenlandse vlucht naar Chiang Mai te boeken maar ik kom erachter dat ik hiervoor de pincode van de creditcard nodig heb en die weet ik niet :-(. Ik app Theo maar realiseer me tegelijkertijd dat die voorlopig nog niet wakker is. Om geen risico te nemen dat de vlucht die ik wil boeken vanmiddag vol is loop ik toch maar naar de receptie om te vragen of zij misschien een vlucht voor me kunnen boeken. Het meisje achter de receptie is erg behulpzaam en ik moet iets extra betalen voor het gebruik van hun creditcard, maar dan is het tenminste maar geregeld. Nu nog even beslissen hoe ik op het vliegveld kom. Ik kan met de taxi naar het busstation dan met een Mini bus naar het naar het busstation in Bangkok dan met de bus of trein naar de skytrain en dan met skytrain naar het vliegveld. Het is niet moeilijk hoor ik pff.... Dit kost totaal nog geen 500 baht. Ik kan ook Samart vragen of hij me oppikt maar dan ben ik ruim 4 x zoveel kwijt, maar wel een stuk relaxter. Even over nadenken bij het zwembad. Bij het zwembad maak ik een praatje met een Australiër. Hij werkt voor een travelagency en reist de halve wereld rond. S 'middags maak ik kennis met zijn broer. Die stelt voor om eventueel een taxi samen te delen. Hij moet eigenlijk vrijdag naar Bangkok maar hij vind het niet erg om zijn plan aan mij aan te passen. Een beetje vreemd .... en ik kan hem ook heel slecht verstaan. Australisch Engels klinkt heel anders. Daarna raak ik in gesprek met een engels gezelschap. Ze zijn een beetje op leeftijd maar erg aardig. Ik blijf bijna de hele dag aan het zwembad. Tussendoor lekker geluncht in het openluchtrestaurant aan de rivier en verder beetje Chillen. Ondertussen heb ik besloten Samart te vragen of hij me oppikt. De reis naar het vliegveld met openbaar vervoer levert me teveel stress op heb ik gemerkt.

Rond 20 uur loop ik richting stadje. Omdat ik aan een tafeltje langs de straat zit verbaas ik mezelf over de vele brommers en scooters. Er komt maar soms een auto voorbij. Er rijden hier veel meer brommers dan auto's. Vaak met zijn 2, 3 en zelfs 4 man er op heb ik gezien. Gewoon een heel gezin. Ook veel oudere vrouwen in jurken met tassen etc. Vreemd gezicht. Na het eten pin ik nog wat baht en loop ik richting massage Salon. Ik tref nu een andere masseuse. En wat een verschil. Dit lijkt in niets op gisteren. Wat een tegenvaller. Even later komt ook het Belgisch stelletje binnen hij krijgt de masseuse die ik gisteren had. Ik bemerk grote verschillen. Mijn masseuse aait maar een beetje en doet een uur lang dezelfde beweging. Ze legt er ook totaal geen gevoel in. Tja... dat kan dus ook gebeuren. Ze krijgt van mij dan ook geen tip. Samen met het Belgisch stelletje loop ik terug naar het hotel. We gaan nog even de 7/11 in voor wat flesjes drinken voor de reis van morgen. Zij vertrekken morgenmiddag naar Bangkok en vliegen door naar Ko Sumui.
Ik vind het jammer dat ik weg moet hier. In Chiang Mai is veel meer te doen maar het hotel is minder dan hier schat ik in. Dit Resort bevalt me goed. Het waren good times hier in " Good Times"......