Dag 6 Kanchanaburi

22 maart 2016 - Amphoe Mueang Kanchanaburi, Thailand

Om 6.45 word ik wakker van de wekker.Ik heb redelijk goed geslapen. Na een verkwikkende douche loop ik richting restaurant. Het buffet is stukken kleiner dan in Bangkok naar ik kan een eitje bestellen en ontbijten in de buitenlucht aan de rivier heeft ook wel wat.
Om 8 uur rijd er een mini busje voor. Er zitten dan al een paar mensen in. Vanuit mijn hotel heeft ook een Duits stelletje dezelfde trip geboekt. Onderweg zie ik het landschap langzaam veranderen. We rijden de bergen in. Ook zie ik het dat het erg droog en dor is. Als je hiernaar toe wil zou ik toch in november/december gaan. Net na de regentijd. Ik denk dat dan alles veel groener is en ook niet zo warm. Rond 9 uur arriveren we bij de Errawan Waterfalls. Onze gids legt uit wat precies de bedoeling is. We gaan op eigen gelegenheid het park in en worden om 14 uur weer beneden verwacht voor de lunch. Tijdens de start zie ik dat er 1 man ook alleen is. Ik ga naast hem lopen en vraag waar hij vandaan komt. From holland zegt hij. Bingo denk ik :-). Ik vraag of ik samen met hem naar boven mag lopen. Toch wel lekker om weer keertje Nederlands te kunnen praten. Hij zegt dat het Oké is maar dat hij wel meteen door wil lopen naar het 7e en hoogste level. Het maakt mij allemaal niks uit en achteraf blijkt dit ook een slim plan te zijn. Het is een 36 jarige ambitieuze carrière tijger met een hele duidelijke visie. Maar ook hij heeft zijn onzekerheden zal ik gedurende dag achterkomen. We waren vooraf al gewaarschuwd dat vanwege de droogte de watervallen niet zo spectaculair zijn en sommige zelfs helemaal niet actief. Maar onderweg valt het toch nog tegen. Over het algemeen is de tocht goed te doen maar bepaalde stukken is het echt even klauteren over rotsen en ben ik heel blij dat ik niet alleen ben. Aangekomen op het 7e level zien we dat het nog helemaal niet druk is. We maken wat foto's en gaan zwemmen Dit is heerlijk want het is inmiddels al Bloedheet. We zwemmen tussen de vissen en zolang je in beweging blijft blijven ze weg. Ik vind dit best eng in het begin maar het is wel speciaal en het went. Later zoek ik een plekje aan de kant om met mijn voeten in het water te gaan zitten zodat de vissen aan mijn voeten kunnen knabbelen. Ik heb dus een gratis fishspa :-).Het word steeds drukker en hierdoor minder leuk. We besluiten rustig af te zakken. Aangekomen bij het 3e level zie ik dat we nog een uur de tijd hebben. Omdat we al weer helemaal bezweet zijn (het water loopt in straaltjes over mijn benen) stel ik voor om hier nog even te gaan zwemmen. Ik hang mijn korte broek aan een boom want die is tijdens het klauteren uit mijn rugzakje in het water gevallen. Ook hier is nu bijna niemand. We genieten van de rust en de natuur. Precies om 2 uur zijn we terug voor de lunch. Daarna vervolgen we onze tocht richting de echte oude Bridge over the River Kwai. Die ziet er heel anders uit. We krijgen uitleg en lopen stukje over het spoor. Even later stappen we in de trein om over de brug te rijden.Ik stel voor om in de achterste coupé te gaan zitten om de mooiste plaatjes te kunnen schieten. Wat we echter niet wisten was dat de trein al halfvol zat. Jammer. Toch heb ik nog een klein filmpje kunnen maken. Een paar stations verder stappen we uit. We wachten op ons busje om door te reizen naar de nieuwe brug. Omdat ik hier al geweest ben met Samart ga ik op zoek naar wat te drinken en een ijsje. Ik zweet hier meer dan in de sauna. Om half 6 word ik afgezet bij mijn hotel. Ik bedank mijn Hollandse vriend voor 1 dag voor de gezellige dag en trek snel mijn bikini aan. Eerst even afkoelen. In het zwembad tref ik het Duitse stelletje weer. We praten nog wat na en wisselen reiservaringen uit. Dan ga ik nog even liggen aan de rand van het zwembad en zet mijn wifi aan. Het eerste bericht wat ik lees is van Sofie. Of ik het al gehoord heb van de aanslagen in Brussel. Tegelijkertijd hoor ik dat naast mijn een Belgisch stelletje ligt. Ook zij zijn al op de hoogte en erg geschrokken. Ze zijn 2 dagen vanaf Zaventum vertrokken. Ze komen van voorsprong uit Turkije en vertellen dat de veiligheid op het vliegveld daar veel beter geregeld is. We kletsen nog een uurtje en merken dat het inmiddels al donker is. Het is 19 uur. Ik ga naar mijn kamer en loop uurtje later het stadje in om ergens wat te gaan eten. Het eerste stuk maakt een beetje verlaten indruk. Een erg groot verschil met Bangkok. Ik loop net zo lang door totdat ik iets zie wat me aanspreekt. Ik bestel een specialiteit van het huis en het is wederom erg lekker. Op de weg terug naar het hotel kom ik verschillende bars tegen met live muziek. Het klinkt allemaal erg gezellig maar er zitten echter nergens veel mensen binnen. Het is duidelijk laagseizoen. Ik besluit dat dit het juiste moment is voor een footmassage. Ik geniet een uur lang van een heerlijke massage voor 200 baht. Op het einde val ik dan ook in slaap. Als toetje masseert ze ook nog even mijn nek en schouders. Wat een heerlijkheid. Ik neem me voor om morgen weer terug te gaan.

1. Kelly:
    Wat een prachtige verhalen! Super leuk om te lezen. Geniet er nog van daar. X
  2. Diana:
    23 maart 2016
    Wat heerlijk Mirretje dat je het zo naar je zin hebt...en dat nieuws hier...kan je daar toch niets aan doen!Dus geniet van al het moois en lekkers daar. Elke dag je kadootjes ontvangen en leuk om elke dag je verslag te lezen. Al was het er gister bij in geschoten. veel plezier morgen XXX
  3. Lotte:
    Nice mam! Mooie foto's!!
  4. Harriët:
    23 maart 2016
    Wat een heerlijke verhalen Mirjam :-))) ik geniet met je mee !!