Dag 6 Vertrek Halong Bay en aankomst Hue

24 december 2017 - Hue, Vietnam

Ik had de wekker op 10 uur gezet maar word na 4 uurtjes slapen toch om 5 uur alweer wakker en kan niet meer slapen. Ben duidelijk ontregeld. Ik zet de waterkoker aan ga mijn facebook bijwerken en wat lezen. Ook kijk ik ff naar de weersvoorspelling. En als die uitkomt hebben vanaf morgen een week lang regen, dus ik hoop dat dat niet uitkomt. Om half 9 schuiven we aan voor het ontbijt. We hebben tot 12 uur vrije tijd. Ik besluit ff rustig aan te doen want ben niet fit. Dimphy en Kris gaan nog ff de stad verkennen. Om 12 uur vertrekken we met de bus richting het vliegveld. Ik heb bijna spijt dat ik niet mee de stad in ben gegaan want Dimphy en Kris hebben nog mooie en leuke dingen gezien. Onderweg naar het vliòegveld maken we nog een stop bij een parelkwekerij en zien we hoe parels ontstaan. Dat is heel anders als wij altijd dachten. Verder probeert Bart ons nog wat Vietnamese woordjes aan te leren.o Om half 5 zijn we op het Domestic vliegveld. Uiteindelijk gaan we tegen 20 uur met wat vertraging de lucht in. Ik zit aan het raam en geniet van het uitzicht. Een uurtje later landen we alweer en tegen 22 uur arriveren we in het hotel. Bart zegt dat hij nog naar zijn schoonfamilie wil die een italiaans restaurant runnen en daarna met zijn kinderen naar de nachtmis wil. Wij vinden dat heel leuk en half uurtje later gaan we alweer op stap. Het restairant is al gesloten maar de hele familie gaat de keuken in om pizza's voor ons te maken. We eten een ovenheerlijke pizza en gaan daarna in 2 taxi's op weg naar de kerk die we op de heenweg vanaf het vliegveld al gepasseerd zijn. Ik zit in de taxi die eerst coby terugbrengt naar het hotel. Daarna gaan we op weg naar de kerk. We stoppen echter bij een heel andere kerk. We rijden weer verder en bij aankomst is het helemaal uitgestorven. Blijkbaar is de nachtdienst eerder begonnen en inmiddels afgelopen. We rijden terug naar het hotel en ik spring nog ff onder de douche. Het is inmiddels 1 uur en over 5 uur loopt mijn wekker weer af want we gaan morgen weer vroeg op pad.

1. Andrea:
    24 december 2017
    Hoi Mirjam, hier moet de nachtmis nog beginnen :-)
    Fijne kerstdagen. 🎄